Babytecken

Jisses så trötta vi är nu! Dagen har varit låååång men mycket lärorik och rolig! Idag har vi fått lära oss lite babytecken. Babytecken är tecken som man gör till små barn. Tex byta blöja, napp, nalle, amma, äta välling mm. Jag och Mattias har ju varit väldigt duktiga och tränat mycket hemma så vi kunde faktiskt de flesta tecknena redan. Det fanns ju självklart tecken vi inte kunde men dom har vi nu lagt till på "kan"-lisan :)

Att lära sig teckenspråk är så HIMLA roligt! Jag älskar det verkligen och jag tycker alla som får chansen ska ta den och lära sig teckna. Underbart språk! ♥

Lowa fick ju sina första hörapparater idag också. Silvriga med rosa blommor på. Så tjusiga och hon var så fin i dom! Birgitta ( barn audionomen ) satt på hörapparaterna och testade sen och göra lite ljud. Vi tyckte att Lowa reagera när hon klappade händerna, vilket alltid är positivt! Lowa ska ha på sig hörapparaterna någon/några gånger per dag. När hon är pigg och på bra humör helt enkelt. Jag och Mattias ska då vara väldigt uppmärksamma på om hon reagerar på något. Ska bli väldigt spännande och intressant!

Familjen är som sagt väldigt trötta nu efter två intensiva dagar. Mattias ligger och sover men vi ska snart väcka honom så jag kan gå in och lägga mig och blunda en kort stund. Efter det tänkte vi testa hörisarna på Lowa igen ( om hon är på humör ) och resten av kvällen består av mys!

Vi hörs i morgon, med fler inlägg, från en piggare mamma. Jag tänkte faktiskt skriva ett inlägg om CI, kanske i morgon om det hinns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0